Anunțul momentului de la WhatsApp: toți utilizatorii, vizați. Ce se întâmplă, de fapt, pentru români?

de: Andrei Simion
12 01. 2021

E acum probabil cel mai dificil moment pentru WhatsApp de când există. Utilizatorii sunt nemulțumiți de strategia de-a împărtăși date cu Facebook. Signal a crescut ca alternativă, iar WhatsApp încearcă să mai tempereze din temeri.

Mesajul WhatsApp, la începutul anului, a fost că dacă nu ești de acord ca datele să fie împărtășite cu Facebook, contul îți este închis. Apoi, Facebook a venit cu mențiuni.

Facebook susține că noile condiții prin care compania va accesa datele personale ale utilizatorilor WhatsApp nu se aplică și-n Europa. Astfel, ca român, ești încă într-o oarecare siguranță și confidențialitate.

La nivel global, schimbarea WhatsApp a transformat Signal în cea mai populară aplicație de mesagerie. Aproximativ 810.000 de utilizatori din lumea întreagă au instalat Signal pe 10 ianuarie, de aproape 18 ori mai mult decât numărul de descărcări ale acestei aplicaţii din data de 6 ianuarie, ziua în care WhatsApp şi-a actualizat termenii politicii sale de confidenţialitate.

Per total, între 6 și 10 ianuarie, în jur de 7,5 milioane de persoane au instalat Signal prin App Store și Google Play. A contribuit la asta și Elon Musk, care a promovat aplicația.

Mesaj disperat de la WhatsApp

Pe 12 ianuarie, WhatsApp a publicat pe Twitter mesajul de mai sus. Susține că nu stochează date despre mesajele și apelurile pe care le schimbi cu alții. Nu stochează locația pe care o împărtășești cu alții, și nici Facebook nu face asta. Grupurile rămân private, poți seta ce mesaje dispar, iar contactele nu vor fi împărtășite cu Facebook.

Și atunci: ce date oferă către Facebook? Mesajele tale cu alt utilizator ar putea fi private, cu criptare, dar e posibil ca alte date să nu mai fie deloc doar în WhatsApp. Aici e vorba de strategia Facebook de-a crește monetizare. În acest sens va crește zona de business.

Când vei comunica cu un business pe WhatsApp, acele date pot fi împărtășite cu Facebook ca să intri într-un circuit de marketing și să știe compania ce-ai comandat, care sunt interesele tale. Facebook crește astfel zona de publicitate din care face bani. Dacă, deocamdată, compania nu e interesată de mesajele tale private, și apelurile tale, e interesată de felul în care cheltui bani și pe ce ce îi cheltui.